Sie wollen die Geschwindigkeit Ihres Fluges wissen ? Der Airspeed Micro Sensor ist mit einer Prandtl Düse ausgestattet, so wie die richtigen Flugzeuge !
Der Beschrieb des Herstellers:
When used standalone, the MicroSensor displays your maximum speed on the built-in 7 segment LED display. Simply plug the sensors into a spare receiver channel or small battery (4V to 16V) and fly your model. The maximum speed continues to be updated and displayed on the LED. Then, when you land, your maximum airspeed will display on the built-in 7 segment LED. For example, if you flew 101 mph, the unit will display “1 – 0 - 1” repeatedly. No configuration, additional equipment, or computer required!
Additionally, the MicroSensor can be connected to your eLogger (any version) to provide airspeed data for your entire flight. When connected to the eLogger, airspeed can be displayed and graphed using the eLogger’s Windows software or via your OSD if you're flying with FPV!
This sensor measures airspeed from approximately 9 MPH to 350 MPH.
Includes Pitot (prandtl) tube, pitot hose, sensor, and power cable.
*Compatible with eLogger but not Data Recorder/Seagull.
Specifications (Approximate):
· Measures airspeed from 9 MPH to 350 MPH (15KPH to 563KPH), with 1 MPH (1 KPH) Resolution
· Power input (Standalone Mode) – 4V to 16V
· Circuit Board: Weight 4 grams (0.15 oz), dimensions 28 mm x 16 mm x 10 mm (1.1" x 0.62" x 0.4")
· Pitot Tube: Weight 3 grams (0.1 oz), length 80mm (3.2"), diameter 4 mm (0.16")
· Pitot Tube Hose: Silicon, clear, 3 feet (1 meter), 1.5mm ID, 2.5mm OD
· Precalibrated – no user calibration required
· Advanced Temperature Compensation
· Metric or English units
http://www.eagletreesystems.com/Manuals/airspeed-v3.pdf
Damit für das FPV Fliegen in Zukunft nicht weitere Gesetze und Einschränkungen erlassen werden, ist es wichtig sich an die Vorgaben des BAKOM, des BAZL und des AEROCLUB Schweiz zu halten.
Flüge nur in Sichtweite, nicht über Strassen, Wohngegenden, Publikum oder anderen bevölkerten Plätzen. Lufträume und Anflugschneisen der bemannten Luftfahrt sind absolut tabu.